Tuesday, 20 March 2012

Berhenti Rehat kat Sungai Yu...

Salam.
Awal pagi kelmarin bertolak balik ke Putrajaya selepas 4 hari bercuti di kampung. Sebelum bertolak,  singgah beli nasi kerabu yang sedap kat kg pulai gua musang tu...sbb masih awal pagi sgt xde la makan kat kedai...cuma bungkus bt bekal. dah plan nak berhenti makan kat sungai yu sambil tu bleh mandikan si iris yang di angkat dgn berbaju tdo.

Sblm ni xpenah pun berhenti rehat kat cni, xtau plak tempat ni dah cantik skrg, siap ada kemudahan bilik persalinan, tandas, surau dan pondok2 berkelah lagi...air sungai masih bersih dan cantik..sesuai sgt la kalau perjalanan jauh dari KB-KL dapat jgk relex2 mandi-manda...boleh jgk segarkan badan.


Bagi oghe kelate yang xtau boleh lah singgah..sungai yu terletak di antara merapoh -kuala lipis.tengah2 perjalanan dari  KB-KL, kalau anda perasan selepas jew kawasan baiki jalan baru yang sedang dibangunkan, berada di sebelah kiri jalan menghala ke KL...sebelum bukit tujuh. maafye xde alamat...hehehe