Friday, 15 June 2012

Mimpi Malam Jumaat

Salam...

ini kisah benar punya.!!!!

Ini kisah rumahtangga....mcm mana nak mula cerita ni...arghhhh....Pada kebiasaanya bila gas dan beras kat dapur dah abis...haruslah di minta seorang suami pergi belikannya...yer la nak masak ni beras x ada...dapur gas xmengeluarkan api...mcm mana nak jadi tomyam ayam kan...nak p cari kayu api bukan dia...dijadikan cerita lah.....

si suami aku pergi lah menukarkan tong gas kat satu kedai runcit ni...selalunya dia pergi sorang..tapi kali ini si isteri pon nak ikut sambil anak pon dikendong oleh aku...bila sampai di kedai tu aku mcm biasa  sentiasa bermurah senyuman dan peramahnya sempat berbual2 dengan pekerja kedai runcit tu seorang perempuan muda tinggi, free hair, kulit sawo matang gtu lah...cantik dan sedap mata memandang...dah siap si suami menjelaskan bil dan tiba sesi "angkat berat" tong gas dan beg beras 10 kilo tu ke dalam bonet kereta.......aku sempat pulak bersalaman dengan si pekerja perempuan tadi siap berlaga pipi pg...mcm biasa lah kaum hawa bersalam....amboi baru kenal dah mesra giler...!!!!

So, si suami pergi lah angkat barang.......semasa perjalanan dalam kereta suami ku menerima 1 sms panjang nyer....berbunyi macam ni....."Saya ingat awk belum kahwin...rupanya dah ada anak pun..." siap ada lirik lagu lagi dalam sms tu....
"Baru tengok ambo raso berkene
ore jangok serta comel

ore sedak kelih amboi kulit putih
lemah lembut gaya baik budi bahaso
sari tak kelih hai nak duduk tokleh
hati dale dada tak tahu nak kato

tapi ambo bimbe takut nya tak layan
mugo balik kawe serba serbi kure
demo ore comel serta sedak kelih
ramai ore berkene buleh tehe nak pilih

baru tengok hati berkene…"
(aku xtau apa kaitan lagu ni...mmg aku xfaham dengan sms dari pempuan tu)

Aku yang kat sebelah ni tanya la kat abg aku...eh abg siapa ni....si abg aku bgtau pmpuan yang kat kedai runcit tadi la...selamba jew laki aku cakap..."dia minat kat abg la tu..mgkin selama ni dia ingat abg xkahwin lg kot....arini kan dia tgk abg bawa ayg n anak....heheheeee"....aku yang kat sebelah mmg xterkata apa2...teringat kat kedai tadi siap aku berbual mesra lagi ngan budak pmpuan tu siap berlaga pipi...uihhh dia peminat suami aku rupanya dlm diam...terasa tercabar jgk la...peminat suami oooo....

aku yang jadi tak tentu hala...banyak juga tanya seperti CNI cari gali segala cerita tentang budak pompuan yang dah terminat kat suami...punya dapat cerita ada sorang makcik ni bagi no hf suami pada pompuan tu...n cerita lagi n lagi...sampaila......tiba tiba.....anak aku kat sebelah menjerit betul2 membuatkan aku terkejut dan terjaga dari tidur.....fuuuuuuhhhhhhhh...rupanya aku bermimpi...itulah kisah benar dalam mimpiku....

-nasib baik mimpi oooo-

bila tersedar aku terus cerita kat suami...dia gelak dan siap perli dengan lagu dikir barat kat atas lagi..adoiiiii....

*p/s: lirik diatas adalah lirik lagu dikir barat megat nordin-ambo raso bekene(Saya Rasa Berkenan)

aku dan kisah benar....mimpi malam jumaatku...heheee....