Wednesday, 26 December 2012

HOLI HOLI-DAY : Naik Feri..n Makan d FoodCourt Padang Kota

Assalamualaikum....
Part 1
Seperti apa yang dirancang ikut perancangan dari penasihat pelancong yg orang penang tinggal d putrajaya. kami ikut la menyeberang dengan feri  (...iris ckp kapal)  dulu bila balik nnt baru nak ikut jambatan pulau pinang plak...dari Plus terus saja ke butterworth...toing2 tol dari putrajaya ke butterworth RM49.++ sesampai terus ke jeti feri - Tambang feri RM 7.70.mengambil masa lebih kurang 20 minit jugak menunggu giliran...naik feri pon xsmpai 20 minit asenya...hehehe

mula perasan sini sana plat kereta P,..bermakna aku kini di bumi Penang la kan...

Snap feri dari feri.hihihihiiiii.....

Encik Fadle Iris.


Sesudah meyeberang kami pusing2 cari hotel...mmg menyesal tak booking hotel awal2...smua penuh...pengajaran bt kami...lain kali pasti akan booking awal2...kononnya dulu pergi senang jew dapat hotel...tapi kali ini tidak lagi..apa tak nya  cuti skolah ..jangan lah amal...hehe...last2 dpt hotel bajet RM60/night... sgt2 tidak puas hati...tapi nk bt macam mana dah pusing2 mmg hotel semua penuh...bermalam jugak la kat hotel yg bertentangan Cititel tu...

Sebelah malam...pusing2 cari kedai makan...mmg susah nk cari kedai melayu..sana sini gerai mamak n cina..asalnya xnak makan kat food court Padang Kota. tapi dah puas cari xde..pergi jgk la makan kat padang kota...Encik Suami mmg pertama kali berdepan dengan situasi peniaga kat padang kota..adooiii sekali duduk...terus di serbu oleh pelayan2..mmg meneningkan kami nak order apa...yang tanya bkn main ramai...last2 order lambat...n xsampai2 ...order Laksa ...Sotong kangkung n char kuew teaw...tapi char kuew teaw xsampai2 pon...order air cendol n abc...lambat gila smpai..dah makan separuh laksa tergigit cili...adoiii paksa suami pergi beli air kotak dulu...adoiii teruknyer...

Parking kereta katdepan bangunan apa entah ni...

Unlike





Makan kat Padang Kota malam tu langsung xbest..xblh bagi bintang pon..tgk sotong kangkung...kangkung xnampak pon..


SEKIAN menyusul part2...huhuhuuuu